Mitchell fra Cocktail Club vant

I forbindelse med Norsk akevittfestival 2023 ble også NM i akevittcocktail arrangert for andre gang – på festivalens siste dag, lørdag 30. september.

I år deltok seks deltakere, og Mitchell Tuckette-Williamson fra Cocktail Club i Oslo, vant foran Kim Tonic Sandstrøm fra Torshov Bar Club, Oslo, og Bread Christensen fra Club 21/Caledonien Hotel i Kristiansand. På de neste plassene kom Kim Seach fra MS Trollfjord/Hurtigruten, Leslie Steven, Apothekeria Cocktail Bar, Hamar, og August Rosenlund Kvam, Parksalongen i Oslo.

Glade vinnere: Fra venstre Mitchell Tuckette-Williamson fra Cocktail Club i Oslo (vinner), president i Norsk Bartender Forening, Stinar Jensen, Kim Tonic Sandstrøm fra Torshov Bar Club, Oslo, (nummer to) og Bread Christensen fra Club 21/Caledonien Hotel i Kristiansand (nummer tre).

Prisutdeler var Steinar Jensen, president i Norsk Bartender Forening. Det var for øvrig Jensen som vant den første utgaven av NM i akevittcocktail i 2022.

I juryen satt Anita Sørensen, Hotel Continental i Oslo/visepresident i Norsk Bartenderforening, Håkon Haug Urdal, produktutvikler i Anora og Elisabeth Gjestland, president i Norske Akevitters Venner.

August Rosenlund Kvam, Parksalongen i Oslo, i dyp konsentrasjon foran juryen.

Konkurransen var sponset av Anora og deltakerne baserte cocktailene på akevitt fra produsenten på Gjelleråsen utenfor Oslo. Premiene var en plakett laget av bøkkerne på Gjelleråsen samt en flaske Gammel Opland Aquavit – der vinneren fikk en «forstørret» utgave.

Les mer om konkurransen her.